www

Użytkowników mobilnych przybywa – stron dostosowanych do wyświetlania na smartfonach i tabletach także powinno być coraz więcej.

Urządzenia mobilne umożliwiają nieprzerwane bycie online. Ich popularność jest na tyle duża, że konieczne jest budowanie stron, których przeglądanie na małym ekranie będzie wygodne. Strona, która nie ma wersji mobilnej, traci szansę na pozyskanie ruchu z urządzeń mobilnych, a mniejszy ruch, to niższe zyski. Poza stworzeniem mobilnej wersji, możliwa jest także druga opcja – responsywna strona internetowa.

Mobilna wersja strony internetowej czynnikiem rankingowym Google

Firma Google nie pozostaje obojętna na aktualne trendy i potrzeby internautów. Już jakiś czas temu zdecydowała o tym, że mobilność strony internetowej będzie jednym z czynników rankingowych wyszukiwarki. Czynnik rankingowy, traktowany na równi z innymi, to jednak obecnie za mało. Google idzie o krok dalej i zapowiada mobile-first index, o którym więcej tutaj. Zmiana w sposobie indeksowania stron www ma być wprowadzona w przyszłym roku. Zdaniem wielu osób, to responsywna strona internetowa, a nie druga, mobilna wersja strony, pozwoli zająć witrynie wyższą pozycję w wyszukiwarce Google po wprowadzeniu mobile-first index.

Czym jest responsywna strona internetowa?

Responsywność strony internetowej (ang. responsive web design), w skrócie RWD, to nic innego jak projektowanie strony z uwzględnieniem urządzeń mobilnych. Nie ma konieczności tworzenia osobnej wersji strony, gdyż wystarczy jedna, której zawartość będzie dopasowywała się do ekranu dowolnego urządzenia mobilnego. Responsywna strona internetowa ładuje się szybko i jest czytelna niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta z komputera czy smartfonu. Jedna, responsywna witryna znacznie ułatwia indeksację przez Google, aniżeli dwie strony („zwykła” i mobilna), posiadające osobne adresy URL.

Responsywna strona internetowa jest chętniej odwiedzana

Na to, czy strona internetowa cieszy się popularnością i może pochwalić się dużą liczbą odwiedzających wpływa wiele czynników. Responsywność na pewno pomoże zatrzymać mobilnego użytkownika na stronie. Biorąc pod uwagę, że ruch z urządzeń mobilnych przekracza ten z desktopowych, jest o co powalczyć. Konwersja na stronie zaprojektowanej zgodnie z wytycznymi RWD może być znacząco wyższa.

Responsywna strona internetowa to konieczność

Ruch z urządzeń mobilnych nie będzie spadał, a wręcz przeciwnie. Biorąc pod uwagę wzrost liczby użytkowników smartfonów i tabletów oraz zapowiedzi Google odnośnie mobile-firs index, posiadanie responsywnej strony internetowej nie jest już absolutnie dodatkiem do standardowej witryny, a koniecznością.

źródło: mapimedia.eu

SEO KG-SOFT
Share
This